20 POTRAVIN S MINIMÁLNÍM OBSAHEM KALORIÍ

Spousta zeleniny má vysoký obsah vody, která zabírá v břiše více místa a dává tělu signál, že jsme najedení. Také syrové ovoce je přeplněno vodou a živinami s minimem kalorií.

Tady je ukázka potravin s velice nízkými kalorickými hodnotami.

A nezapomínejte si zeleninu dopřát jako součást Vašeho jídelníčku a ne jako přílohu. Ošidili by jste se tak o důležité sacharidy a pocítili brzy hlad. A pocit hladu vede k brzkému náletu na ledničku či spížku. A to přeci nechcete ;-)


JABLKO 

Jablko, plné vody, antioxidantů, vitamínů, minerálů a vlákniny. Obsahuje 52 kalorií na 100 g. Vláknina se dělí na rozpustnou, což je dužina, která dodá tělu rychleji pocit sytosti. Nerozpustná vláknina, což je slupka od jablka, zlepšuje pohyblivost střev. Pozitivní na něm je také to, že stabilizuje hladinu cukru v krvi (je proto vhodný pro diabetiky), čistí organismus od toxinů a pomáhá při hubnutí.

Pokud Vás trápí zácpa, můžete tomu předejít, tak, že sníte 2 jablka denně!

POMERANČ

Kdo by nevěděl, že pomeranče jsou plné vitamínu C? Ale co takový obsah kalorií? Tyto citrusové plody obsahují 47 kalorií na 100 g, tudíž je vhodný při dietách.

Víte, že na přípravu jednoho litru džusu se spotřebuje asi 15 pomerančů? Takže si dejte, ale jen jeden.

ŘEPA

Pokud máte rádi řepu, máte vyhráno, což se o mně říct nedá. Řepa se totiž dá konzumovat v několika formách. V páře, syrová, grilované nebo si ji můžete vymačkat jako fresh. Takže je zdravá, ničí rakovinotvorné buňky a regeneruje náš organismus. S kaloriemi je tato červená kráska na čísle 43 na 100 g.

Věděli jste, že řepa také reguluje krevní cukr, spaluje tuky a posiluje svaly? To vše díky vysokému podílu manganu.

GREP

Grep jakožto ovoce je více kaloričtější než zelenina, i přesto má ale krásných 42 kalorií na 100 g.. Pokud si dopřejete před jídlem půlku grapefruitu nebo sklenici grapefruitové šťávy, částečně Vás to zasytí, nebudete tolik jíst a přijmete méně kalorií.

Věděli jste, že pokud by jste jedli čtvrtinu grepu denně, mohlo by dojít ke zvýšení rizika rakoviny prsu až o 30 %. Takže nic se nemá přehánět!

MRKEV

Mrkvička, dobra na očka. Ano, je to pravda, ale nejen to. Mrkev má nízký glykemický index a tudíž pomáhá udržovat správnou hladinu cukru v našem těle. Z mrkve vytěžíme více, pokud ji budeme jíst tepelně zpracovanou než syrovou. Obsahuje 41 kalorií na 100 g.

Věděli jste, že dětská mrkev je mrkev normální velikosti, ale rozřezaná na menší? Farmáři totiž chtěli vyřešit problém s hnilobami a nedokonalostmi mrkve, a proto je zmenšovali. Lidé si nakonec "baby" mrkve oblíbili.

CIBULE

Základem dobrého jídla je cibule, bez které si málokdo dokáže představit svůj jídelníček. O to je to lepší, když cibule má jen 40 kalorií na 100 g. Cibule je přírodním lékem při nemocích horních dýchacích cest, tedy na kašílek a rýmičku jako stvořená.

Pokud nechcete při dalším krájení cibule slzet, namočte si nůž do studené vody.

PÁLIVÉ PAPRIČKY

Tyto pálivé mršky obsahují sloučeninu kapsicin, která omezuje chuť k jídlu a zrychluje metabolismus, proto je vhodným společníkem pro hubnutí. Papričky obsahuje 40 kalorií na 100 g.

Věděli jste, že konzumace papriček Vám může prodloužit život? Podle vědců by tak do budoucna mohlo být pojídání papriček bráno jako jedno ze stravovacích doporučení.

BROKOLICE

Zelená kytka, neboli brokolice, obsahuje 32 kalorií na 100 g. Snižuje riziko nádorových onemocnění, prospívá srdci, příznivě ovlivňuje krvetvorbu a předchází nepříjemné migréně.

Vyzkoušeli jste už někdy syrovou brokolici? Získáte z ní více pozitivních účinků než z brokolice vařené.

CITRON

Citron, který skvěle slouží jako ochucení vody, ryby či salátu, má 25 kalorií na 100 g. Nejen, že jsou citróny bombou na vitamín C, ale také patří mezi nejúčinnější spalovače tuků.

Začněte svůj den sklenicí s citrónem a vodou, nastartuje se Vám metabolismus a dopřejete tělu pročištění.

KVĚTÁK

Květák patří na pomyslném žebříčku jídel s nízkým počtem kalorií, 25 kalorií na 100 g! Tato zelenina je také velmi zdravá a prospěšná hlavně pro náš trávicí systém.

Květák obsahuje více vitamínu C než pomeranč a navíc také draslík, kyselinu listovou, jód, flór, vitaminy B5, H, vápník, molybden, železo a v neposlední řadě vlákninu.


VODNÍ MELOUN

K létu patří sladký a osvěžující meloun s 25 kaloriemi na 100 g. Z 92% je složen z vody a zbytek je cukr. Díky spoustě vody, kterou obsahuje není doporučován hned po jídle, protože by mohl negativně ovlivnit trávení. Ale kdykoliv jindy se ním můžete nacpat. Meloun neobsahuje cholesterol, téměř žádný tuk, ale zato spoustu vitamínů.

Ovoce nebo zelenina? Meloun je zelenina a patří do stejné kategorie jako okurky a dýně.

ZELÍ

Je to jedna z nejzdravějších potravin s obsahem 20 kalor na 100 g. Dopřejte si ho pěkně v syrovém stavu, protože tepelnou úpravou se zničí ty cenné látky, vitamíny a minerální látky.

Jelikož zelí vyžaduje řádné žvýkání, což podporuje spalování. Takže žvejkejte!

HLÁVKOVÝ SALÁT

Hlávkový salát zlepšuje celkovou pohodu, odstraňuje stres, zklidňuje nervový systém, kvalitu spánku s krásnými 20 kaloriemi na 100 g.

Tyto zelené listy obsahují pořádnou dávku kyseliny listové, která je důležitá jak u žen v těhotenství, tak u žen, které užívají hormonální antikoncepci. Netýká se to zrovna Vás?

CUKETA

Cuketa je dietní zeleninou s 19 kaloriemi na 100 g. Pozitivně působí na stres, prospívá zažívání a je vhodná pro lidí, kteří jsou těhotní, mají cukrovku nebo si chtějí pročistit organismus. Výhodou cukety je, že při vaření je velice jednoduchá její úprava a receptů je pro ni vymyšlená velká spousta.

Jelikož cuketa pouští hodně vody, tak ji solte při vaření, pečení, grilování až těsně před koncem. Podaří se Vám tak ji zachovat pěkně šťavnatou a nerozblemcanou.

RAJČATA

Tyto červené a kulaté rajčátka patří mezi nezdravější zeleninu. Obsahují lykopen, který působí jako prevence proti rakovině. Navíc nejvíce této léčivé látky získáte z rajčat, když je tepelně zpracujete. Rajčata chrání srdce, mají pozitivní vliv na dobrou náladu a to vše s velice nízkými 17 kaloriemi na 100 g.

Věděli jste, že pokud chcete, aby rajčata rychleji dozrály, musíte mezi ně rozmístit zralá jablka?

CELER

Kořenovitá zelenina, plná vody obsahuje pouze 16 kalorií na 100 g. Čím se celer pyšní? Je známý pro své léčivé schopnosti, antibakteriální a dezinfekční účinky. Někdo ji miluje a jiný nenávidí. A co vy?

Věděli jste, že spaření listy vybělují pihy?

CHŘEST

Chřest má 15 kalorií na 100 g. Navíc obsahuje spoustu vlákniny, díky ní budete mít pocit sytosti a můžete tak vesele hubnout dál. Také má pozitivní účinky na naše zdraví, jelikož pomůže s onemocněním ledvin, močových cest a příznivě působí na krevní oběh. 

Pokud Vám ale ještě úplně nezachutnal v syrovém stavu, zkuste si ho připravit v páře nebo si ho vezměte na příští grilováníPřekvapíte tak okolí něčím novým a zdravým, ale i sami sebe.

OKURKY

K létu neodmyslitelně patří okurka, která je obvyklá součást zeleninových salátů. Její hodnota je velice nízká, pouze 12 kalorií na 100 g. Nejen, že pomáhá při hubnutí, ale také má schopnost snižovat otoky a hydratovat organismus.

Věděli jste, že pokud si dáte plátek okurky na 30 vteřin do pusy, tak látky v něm obsažené zničí nežádoucí bakterie, které způsobují zápach v ústech?


A tady ještě ukázka těch nejlepších z nejlepších jako bonus :-)

SKOŘICE

Nenápadná skořice má spoustu pozitivních účinků na lidské zdraví. Podporuje funkci mozku, patří mezi přírodní antibiotikum a posiluje imunitní systém. Skořice obsahuje opravdové minimum kalorií, a to 3 kalorie v jedné tyčince skořice.

Zkuste si osladit kávu, čaj nebo jogurt skořicí, protože pokud denně sníte půl čajové lžičky, snžíte si tak hladinu cukru v krvi o krásných  30 %.

ZELENÝ ČAJ

Vítězem mezi kaloriemi je zelený čaj, který má 0 kalorií. Zelený čaj obsahuje katechin, který krátce ovlivňuje metabolismus. Látka je ukryta v čajových lístcích. Nejvíce katechinu prý obsahuje japonský čaj Sencha.

Věděli jste ale, že jeden šálek čaje, obsahuje více kofeinu než jeden šálek kávy. Tak pozor na to!


Jen dejte pozor, ať si z těch potravin sami neuděláte kalorické bomby! Smažený květák, hamburger se salátem či pomerančový džus se už řadí do jiné kategorie.

A co máte nejraději Vy?

Překvapili Vás některé informace? :-)